سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متن سخنان رهبر در جمع مردم لار

ارسال شده توسط حاجی در 87/2/23:: 5:25 عصر

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار عمومى مردم لار (19/2/1387)

بسماللَّهالرّحمنالرّحیم
والحمدللَّه ربّ العالمین. والصّلاة والسّلام على سیّدنا و نبیّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على اله الاطیبین الاطهرین المنتجبین و صحبه المصطفین الاخیار. اللّهمّ صلّ و سلّم على ولیّک و حجّتک حجّةبنالحسن صلواتک علیه و على ابائه.

خداى متعال را شکرگزارم که این توفیق به من داده شد که بتوانم با مردم صمیمى و عزیز منطقهى لارستان، در این شهر کهن و قدیمى، در جمع متراکم شما برادران و خواهران عزیز دیدار کنم. من در گذشته در سفرهاى به استان فارس همواره مایل بودم با مردم عزیز منطقهى لارستان و شهر لار ملاقات کنم؛ متأسفانه در گذشته این فراهم نشد. امروز در جمع پرشورِ صمیمىِ سرشار از مهر و محبت شما مردم احساس میکنم قلب هر مسلمان و مؤمنى که اینگونه با معارف اسلامى آشنا باشد، یقیناً زندگى او، محیط او، شهر او و جامعهى او را با همین فضاى صمیمیت و صفائى که در شما مشاهده میشود، همراه میکند. از محبت شما مردم عزیز صمیمانه تشکر میکنم و من هم محبت خود و ارادت خود و صمیمیت خود را نسبت به شما عرض میکنم. همینجا لازم و مناسب میدانم که از عموم مردم استان فارس تشکر کنم. امروز آخرین روز سفر بنده به این استان پهناور و سرافراز است. در این نُه روزى که من در استان شما بودم، مردم شهر شیراز و شهرهاى دیگر استان محبت و صمیمیت خود را به حد کمال رساندند؛ لازم است از همهى آنها سپاسگزارى کنم.

مسئولین کشور خوشبختانه به مسائل استان فارس توجه کردند. دیروز هیئت دولت - هیئت وزیران - در شهر شیراز تشکیل شد و در بارهى مسائل گوناگون مردم این استان از جمله مسائل شهر لار و منطقهى لارستان مذاکرات مفیدى را انجام دادند و تصمیمهاى خوبى را گرفتند. امیدواریم توفیق الهى شامل حال مسئولین کشور شود، بتوانند به شما مردمى که حقاً و انصافاً در خور اظهار ارادت هستید، ابراز ارادت کنند؛ به شما مردمى که شایستهى خدمت کردن هستید، خدمت کنند و وظائف خود را انجام دهند.

نام لار در تاریخ اخیر ایران از نام مرحوم آیةاللَّه العظمى سید عبدالحسین لارى قابل جداکردن نیست. هر جا یادى از لار و نگاهى به تاریخ صد ساله، صد و بیست سالهى اخیر کشور بشود، نام این مرد بزرگ در این تاریخچه، برجسته و درخشنده است.

نمیخواهیم به افتخار به گذشتگان اکتفا کنیم، اما میخواهیم از راه شناختن تاریخ خود، گذشتهى خود و برجستگان این تاریخ، خود را درست بشناسیم؛ امروزمان را درست بفهمیم و راه فردامان را تشخیص بدهیم و باز کنیم.

منطقهى لارستان در صد و اندى سال پیش به همت این مرد بزرگ و کمک مردم این منطقه - مردم شهرها و عشایر - یک حرکت اسلامى بسیار پرماجرائى را در تاریخ ما ثبت کردند. اگر ارزیابى ما در بارهى ملتها تابع این است که مقدار آگاهى آنها را بسنجیم، مقدار عزم و ارادهى ملى آنها را بسنجیم، روشنبینى و شجاعت آنها در اقدام را بسنجیم - اگر این وسیلهى سنجش قدر و قیمت جمعیتها و ملتهاست - باید بگوئیم مردم لار و منطقهى لارستانِ بزرگ، به حسب این مقیاسها و معیارها جزو برجستهترین مردم کشورِ پهناور ما هستند. آن روزى که مسئلهى آزادیخواهى و مبارزهى با استبداد در کمتر نقطهاى از کشور مطرح بود، در این منطقه به برکت روحانیتِ این مجتهد بزرگ و آگاه، مسئلهى مبارزه با استبداد براى مردم مطرح شد. آن روزى که مقاومت در مقابل اشغالگران خارجى براى بسیارى از ملتهاى منطقهى ما و ملت خود ما چندان معناى روشنى نداشت، مردم منطقهى لارستان به رهبرى این سید بزرگوار در برابر اشغال انگلیس ایستادند؛ در مقابل زورگوئى انگلیسها جان خودشان را کف دست قرار دادند. مرحوم آیةاللَّه آ سید عبدالحسین لارى در نامهاى که به فرزند خودش مینویسد، مینویسد فشارها زیاد است، اما من تا آخرین قطرهى خون خودم ایستادهام. وقتى رهبر اینجور است، وقتى پیشواى مردم اینجور صادقانه مىایستد، به طور طبیعى عزم و ارادهى ملى در جهت درست به کار مىافتد و ملتها را هدایت میکند. بعد از آن بزرگوار هم فرزند او، مرحوم آیةاللَّه آ سید عبدالمحمد - که شخصیت برجستهى روحانى است - هم مبارزاتى را انجام دادند.

از این گذشتهى لار یک بهرهمندى عبرتآموز براى وضع امروز خودمان و آیندهى ملت عزیز و نیرومند خودمان باید بکنیم و آن این است که این الگو نشان داد که اگر یک ملتى با یک رهبرى درست، رهبرىاى که دل به دنیا و مطامع دنیا نسپرده باشد، وارد دشوارترین میدانها شود، خواهد توانست بر بزرگترین و لجوج و عنودترین دشمنها پیروز شود. ملت ایران این تجربه را که از تاریخ خود در این منطقه و مناطق دیگر کشور آموخته بود، در انقلاب اسلامى به کار بست. با شعار برافراشتن پرچم اسلام، با شعار پیروى از اصول قوانین محمدى (صلّى اللَّه علیه و اله) ملت ایران در دورانى حرکت کرد که قدرتمندان عالم نیتشان و گمانشان این بود که هر چه دین و دیندارى است، از صحنهى زندگى مردم برطرف کردهاند. این نکتهى بسیار مهمى است که انقلاب ملت ایران در دورانى به نام دین و به نام اسلام توانست دنیا را متوجه به خود کند که قدرتمندان عالم - سیاستهاى استکبارى - تصور میکردند که ریشهى دین و دیندارى را در همهى عالم از جمله در کشورهاى اسلامى قطع کردهاند. خاطرشان آسوده بود که نامى از دین به طور برجسته، دیگر باقى نخواهد ماند و روز به روز آثار دینى در مردم ضعیفتر خواهد شد؛ خودشان را به این دلخوش کرده بودند. در یک چنین دورانى بود که ملت ایران با افراشتن پرچم اسلام، دیندارى را به فضاى زندگى مردم همهى عالم برگرداند. این یک واقعیتى است. ما براى اسلام قیام کردیم؛ پرچم اسلام را بلند کردیم؛ اما حتّى در کشورهائى که دینِ آنها غیر اسلام است، این تأثیر را انقلاب و ملتِ ما بخشید که آنها را به سمت تدین، به سمت معنویت، به سمت مطلقِ دین متمایل کرد. این معجزه را ملت ایران آفرید و این انقلاب با نام اسلام، با نام مبارک قرآن، توانست براى اکثر ملتهاى عالم الگو شود.

اگر امروز شما به کشورهاى اسلامى مسافرت کنید، مىبینید با سى سال قبل - یعنى قبل از پیروزى این انقلاب - فضا بکلى متفاوت است. آن روز اگر کسى هم براى آزادیخواهى یا استقلال حرفى میزد و حرکتى و قیامى میکرد، زیر پرچم و شعار مکاتب الحادى و غیر الهى بود، اما امروز در دنیاى اسلام، روشنفکر، دانشجو، انسانهاى داراى تعهد و مسئولیت، آن وقتى که از استقلال سخن بگویند، از آزادى سخن بگویند، زیر پرچم اسلام این شعارها را میدهند و این حرکت را انجام میدهند. این به برکت قیام شما ملت ایران و انقلاب اسلامى بزرگى بود که ریشههایش را در تاریخِ نزدیک به تاریخ معاصر ملاحظه کردید: قیام تنباکو، قیام مشروطیت به وسیلهى علماى بزرگ، و از جملهى برجستهترینِ آنها قیام مردم لارستان به رهبرى این مرد بزرگوار. ما به گذشته که نگاه میکنیم، با این چشم نگاه میکنیم. گذشته براى ما یک وسیله و آئینهاى است؛ مایهى عبرتى است تا راه آیندهمان را هموار کنیم.

آنچه امروز در درجهى اول براى ملت ایران مطرح است، تمسک به اسلام است. همهى خیرات و برکاتى که یک ملت آرزومندِ داشتن آنهاست، به برکت اسلام براى یک ملت حاصل میشود. ما براى اینکه آزادى به دست بیاوریم، استقلال به دست بیاوریم، رفاه عمومى به دست بیاوریم، پیشرفت علمى به دست بیاوریم، پیشرو بودن در میدانهاى گوناگون بشرى را به دست بیاوریم، اوج عزت را براى خودمان - به عنوان ملت ایران - فراهم بکنیم، راه منحصربفردِ امروز ما عبارت است از تمسک به اسلام. اسلام همهى اینها را در تعالیم خود، در بطن خود، براى یک ملت به ارمغان مىآورد. تمسک به اسلام، امروز بزرگترین راه است براى ملت ایران.

مطلب دوم، مسئلهى اتحاد است که من در این سفر - در شهرهاى مختلف - و در همهى خطابهائى که به ملت عزیزمان دارم، بر روى مسئلهى اتحاد تکیه میکنم. علت این است که دشمنان ملت ایران براى ضربه زدن به این ملت، یکى از راههائى که پیدا کردهاند، ایجاد اختلاف میان آحاد ملت مسلمان است؛ کما اینکه در دنیاى اسلام و در امت اسلامى هم همین سیاست را دنبال کردهاند. از اولِ پیروزى انقلاب سعى کردند کشورهاى مسلمانِ همسایهى ما را - از جمله کشورهاى همسایهى در خلیج فارس را - از جمهورى اسلامى و از انقلاب اسلامى بترسانند؛ متأسفانه در مواردى هم موفق شدند؛ در حالى که جمهورى اسلامى، دست برادرى به سوى همهى ملتهاى مسلمان و همهى دولتهاى مسلمان دراز کرده بوده است و دراز میکند. جمهورى اسلامى از بن دندان معتقد به اتحاد اسلامى است؛ اتحاد اسلامى به معناى همدلى ملتها و همکارى دولتهاست. ملتها بحمداللَّه با هم همدلند؛ اختلافات طائفى و فرقهاى و مذهبى نمیتواند میان ملتها شکاف ایجاد کند، مگر به وسوسهى دشمن. اما دولتها را متأسفانه دستِ سیاست میتواند به این طرف و آن طرف بکشاند. ما امروز هم اعلام میکنیم: کشورهاى همسایه برادرانِ ما هستند؛ دست دوستى و برادرىِ ما به سوى این کشورها دراز است. به آنها هیچ نیازى نداریم؛ این برادرى، از روى نیاز نیست. ملت ایران ثابت کرده است که با توکل به خدا و با اعتماد به نفس بر مشکلات فائق مىآید، اما ما اختلاف را بر خلاف مصلحت دنیاى اسلام میدانیم؛ لذا دست دوستى به سوى همهى کشورها دراز کردهایم. خوشبختانه امروز علىرغم تلاش دشمنان دنیاى اسلام و علىرغم تلاش دستگاههاى جاسوسى آمریکا و صهیونیستى - که دائم مشغول فتنهانگیزى هستند - و به کورى چشم آنها، روابط دولت جمهورى اسلامى با کشورهاى منطقه - کشورهاى عربى، کشورهاى غیر عربى - سالم و خوب و برادرانه است؛ و این باید روز به روز تقویت شود.

عین همین مطلب، با تأکید بیشتر در مورد داخل کشور است. در داخل کشور از اول انقلاب سعى کردند به بهانهى قومیت، به بهانهى مذهب، به بهانهى اختلافات سیاسى، بین آحاد ملت عظیم ایران اختلاف بیندازند. ما بر این توطئهى دشمن فائق آمدیم، اما همچنان خودمان را و همهى برادران و خواهران عزیز را محتاجِ این میدانیم که در این باره دقت و مراقبت کنیم؛ مبادا دشمن بتواند کید خود را اعمال کند. شیعه و سنى، مردم بخشهاى مختلف کشور، طرفداران سلائق گوناگون سیاسى، همه باید بدانند ملت ایران با وجود این تنوعى که در مذهب و در قومیت و در اذواق و سلائق دارد، یک ملت است؛ یکپارچه است؛ ید واحد است. با همین ید واحده بودن است که میتواند از منافع خود، از هویت خود، از حیثیت خود در مقابل خشنترین دشمنان دفاع کند و دشمن را به حول و قوهى الهى به زانو در بیاورد.

بحمداللَّه در منطقهى لارستان با اینکه برادران اهل سنت هم در اینجا - در بعضى از بخشها و در بعضى از شهرها - حضور دارند، اما برادرى بین مردم شیعه و مردم سنى در این منطقه یک برادرى نمونه و تحسینبرانگیز است. این را ما در گزارشها هم مطالعه کردیم، خواندیم؛ خود بنده هم مطلع بودم، امروز هم در این جمع نشانههاى آن پیداست. همه براى اسلام باید تلاش کنیم؛ شیعه و سنى باید براى اعلاى کلمهى توحید، اعلاى ارزشهاى اصیل اسلامى، براى اجراى قوانین محمدى (صلّى اللَّه علیه و آله) همهى تلاشمان را انجام بدهیم؛ نگذاریم اختلافنظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سلیقهها، حتّى گاهى اوقات کینههاى شخصى، غرضورزىهاى شخصى، بر زندگى ما، بر مشى ما غلبه کند و دشمن را شاد کند.

دشمن، امروز سعیش بر این است که این مرکزیت حرکت عظیم اسلامى، این مرکزیت و قلب امت اسلامى، یعنى ملت ایران را - که مایهى تحرک دنیاى اسلام شده است - از کار بیندازد. همت دشمنان، همت استکبار متوجه این است که این الگوى عملى را از مقابل چشم مسلمانان عالم دور کند. ایران اسلامى یک الگوى عملى است. ایران اسلامى با وجود خود، با اقتدار خود، با پیشرفت خود، با اتحاد خود، به دنیاى اسلام نشان میدهد که میتوان در مقابلهى با توطئههاى متراکم دشمنان و در این دنیاى متلاطم، نظام اسلامى تشکیل داد؛ میتوان حاکمیت اسلام را به صحنه آورد. این تجربه را ایران اسلامى در مقابل چشم ملتهاى مسلمان میگذارد.

نظر دشمن، خواست دشمن، آرزوى پلید دشمن این است که این نمونه را از مقابل چشم ملتهاى اسلامى بردارد؛ حالا یا با تهاجم سیاسى و نظامى و امنیتى و اقتصادى، یا با تهاجم تبلیغاتى و اتهامپراکنى. انسان نگاه میکند مىبیند بعضى از قلمبهمزدهاى روزنامهنگارِ در منطقهى همسایگان ما - منطقهى عربى - بقدرى با وقاحت در بارهى ملت ایران و جمهورى اسلامى مینویسند که انسان را به تعجب وامیدارند. یک اتهاماتى به ملت ایران، به جامعهى اسلامى، به نظام جمهورى اسلامى متوجه میکنند که انسان حقیقتاً تعجب میکند که چقدر یک انسانى، یک قلمبهمزدى، یک شخص فرومایهاى میتواند انحطاط پیدا کند که اینجور در خدمت دشمن و در مقابل اسلام و قرآن قرار بگیرد براى مطامع حقیر دنیوى!

تنها راه مقابله به دست من و شماست، برادران و خواهران عزیز! مقابله این است که ما اتحادمان را روز به روز بیشتر کنیم؛ دلهامان را به هم نزدیکتر کنیم؛ تلاشمان را براى پیشرفت این کشور مضاعف کنیم. امروز بحمداللَّه تلاشهاى زیادى انجام میگیرد؛ من لازم است اشاره کنم که در همین منطقهى لار و لارستان بسیارى از مردم خیّر در اینجا کارهاى خوبى انجام میدهند، که ما اطلاع داریم؛ گزارشهایش را براى ما مىآورند: خدمترسانى به مردم، کمک به مردم، کمک به محرومان، کمک به علم، ایجاد مساجد و امثال اینها. اینها کارهائى است که مردم این منطقه از روى طوع و رغبت، با علاقهمندى خود انجام میدهند. این خدمترسانىها، در سطح کلان به وسیلهى دولت جمهورى اسلامى و نظام جمهورى اسلامى در سراسر کشور دارد انجام میگیرد، و انشاءاللَّه روزبهروز بایستى در این جهت پیش برویم. و علم کشور، اقتصاد کشور و همهى تلاشهاى گوناگون سیاسى و اجتماعى و معنوى و اخلاقى را در این کشور پیش ببریم. این تنها راهى است که این کشور میتواند در مقابل توطئهى استکبار بایستد.

این همت مردم است که میتواند کشور را بىنیاز کند. سرمایهگذارىهائى که مردم انجام میدهند در بخشهاى مختلف، بسیار ارزشمند است؛ بخصوص در بخشهاى تولیدى. و من براى آن مردمى که به کارهاى خدمترسانى به مردم علاقهمندند، این را بهترین عمل، بهترین حسنه و صدقه میدانم که در کارهاى تولیدى سرمایهگذارى کنند؛ هم اشتغال ایجاد شود، هم به پیشرفت کشور کمک کند، هم فقر و محرومیت را از بخشهاى مهمى از کشور برطرف کند. این آن سیاست عمومى نظام جمهورى اسلامى است: کمک گرفتن از سرمایهى مالى، سرمایهى فکرى، بازوى توانا و کارآمد مردم عزیزمان که کشور مال آنهاست و آینده متعلق به آنهاست.

امروز سیاستهاى استکبارى در این منطقه در مقابل ملتها کاملاً افشا شده است. ملتها میدانند که سیاستهاى استکبارى در این منطقه چه میخواهند؛ دنبال چه آمدهاند. حضور آمریکائىها در خلیج فارس وسیلهى ناامنى است؛ این را ملتها فهمیدهاند. آن روزى که دولتهاى خارجى و قدرتهاى زورگوى عالم میتوانستند به بهانهى ایجاد امنیت بر کشورها و بر آبراهها و بر گذرگاههاى حساس دنیا تسلط پیدا کنند، دیگر گذشته است. امروز ملتها میدانند. مردم عراق میدانند آمریکا چرا آمد سراغ عراق. خودشان هم که اقرار کردند، گفتند ما دنبال نفت آمدیم. با شعار نجات مردم عراق، بزرگترین گرفتارىها را براى مردم عراق به وجود آوردند. «چو دیدم عاقبت گرگم تو بودى»؛ امروز مثل گرگى به جان مردم عراق افتادند، اما ادعا میکنند که ما دنبال امنیت مردم عراقیم؛ این دروغ است. مهمترین وسیلهى ناامنى براى مردم عراق، حضور بىمحاباى اشغالگران است که نه به جان مردم، نه به مال مردم، نه به ناموس مردم، نه به غرور ملى مردم، هیچ اعتنائى نمیکنند.

اوائل اشغال عراق من در نماز جمعه خطاب به اشغالگران گفتم اینجور که شما دارید این ملت را تحقیر میکنید، جوان عراقى را بر روى زمین به رو میخوابانید و سربازِ زورگوى شما چکمه روى پشت او میگذارد، بدانید که ملت عراق در مقابل این حرکت شما ساکت نخواهد نشست. ملت عراق ملت غیورى است؛ ملت با نخوتى است؛ با دست خودتان دارید ملت عراق را علیه خودتان میشورانید. این امروز اتفاق افتاده است. دنبال این میگردند که عامل اصلى تحرک مردم عراق علیه نیروهاى نظامى اشغالگر را پیدا کنند. مثل همیشه باز محاسباتشان غلط است. ایران را متهم میکنند؛ سوریه را متهم میکنند؛ این و آن را متهم میکنند. خودتان را متهم کنید. حضور نیروهاى آمریکائى براى تحریک غیرت مردم عراق علیه آنها کافى است، احتیاجى ندارد به اینکه از خارج مرزهاى عراق کسى بخواهد آنها را تحریک کند، که شما بیخود این و آن را متهم میکنید. شما خودتان متهم اصلى و مجرم اصلى هستید. آمریکائىها اولین مجرم در مسئلهى عراق هستند. در هرجاى دیگر هم همین است. حضور آمریکا در خلیج فارس، در این منطقهى بسیار حساس دنیا، مایهى ناامنى است. امنیت این منطقه باید به وسیلهى دولتهاى این منطقه تأمین شود. همچنانى که دخالت آمریکا در قضیهى فلسطین موجب گره خوردن هرچه بیشتر این قضیه است.

گره مسئلهى فلسطین با دخالت آمریکائىها باز نمیشود؛ کورتر میشود. هرچه آمریکائىها در این قضیه دخالت کنند، گره را کورتر میکنند. ملت فلسطین، ملت بیدارى است؛ ملت آزادهاى است؛ ملت روشنفکرى است. دولتى انتخاب کرده است، بگذارید آن دولت با پشتیبانى آن ملت کارهاى خودش را بکند. دخالت آنها، آن هم دخالت یکجانبه، زورگویانه، به نفع رژیم غاصب صهیونیستى، هرچه میگذرد، ماجراى فلسطین را دشوارتر میکند. البته این مسائل حل خواهد شد؛ هم مسئلهى عراق حل خواهد شد، هم مسئلهى فلسطین حل خواهد شد؛ اما آن روزى حل خواهد شد که با حل این مسائل، از حیثیت و هویت و موجودیت استکبار آمریکائى هم دیگر چیزى باقى نخواهد ماند.

خدا را سپاس میگویم که در این سفر - چه به شهر شما، لار و منطقهى لارستان، چه به کل استان فارس - آنچه را که دربارهى استان فارس و مردم عزیز این استان میشناختم، دیده بودم و میدانستم، بار دیگر در عرصهى عمل دیدم. ما با فضلاى شیرازى، با برجستگان و علماى فارس در دوران مبارزه، ماجراها، خاطرهها و داستانهاى زیادى داریم، که من اشاره کردم به مرحوم آیةاللَّه شهید سید عبدالحسین دستغیب و بقیهى علما در همین سال آخر و ماقبل آخرِ قبل از پیروزى انقلاب؛ و مرحوم آیةاللَّه ربانى شیرازى که از علماى برجسته بودند، از فضلاى تراز اول قم بودند و از مبارزین بسیار پرسابقه؛ با ایشان که در تبعید با هم بودیم، راجع به مسائل گوناگون صحبت میشد. همان وقت یک مکاتبهاى بین ما و مرحوم آیةاللَّه شهید دستغیب انجام گرفت؛ همان روز میشد فهمید که استان فارس چقدر مایهى مبارزهاش همراه با هشیارى و دانائى و عزم راسخ است؛ و این را نشان دادند؛ در دورههاى مختلف نشان دادند. امروز هم بحمداللَّه بعد از گذشت سه دهه - تقریباً - از پیروزى انقلاب اسلامى، انسان وقتى وارد این استان میشود، در شهرهاى مختلف طراوت و نشاط انقلاب را در شهرها و در این استان ملاحظه میکند؛ بخصوص به برکت حضور شما جوانهاى عزیز. شما جوانهاى عزیز هم در اینجا بخصوص، در این میدان عظیم، در بین این جمعیت متراکم، هم در بقیهى عرصههائى که این کشور و این ملت در معرض دید تماشاگر مردم دنیا قرار میدهد، حضورتان چشمگیر است.

جوانان عزیز! کشور مال شماست؛ کشور مال شماست؛ آینده متعلق به شماست. شمائید که بایستى از محصول این انقلاب به طور کامل، انشاءاللَّه در عمرى طولانى و سعادتمند بهرهمند شوید. هرچه میتوانید، تلاش کنید؛ هرچه میتوانید، کار کنید؛ علم بیاموزید؛ حرکت و تلاش دائم را از دست ندهید. و اخلاق و معنویت، توجه به خداى متعال، ذکر، نماز، انس با قرآن را مغتنم بشمارید. اینها شما را کمک خواهد کرد که بتوانید انشاءاللَّه آن جایگاهى را که شایستهى ملت ایران است، به ملت ایران بدهید.

پروردگارا ! تو را به محمد و آل محمد سوگند میدهیم دلهاى ما را روزبهروز به اسلام راغبتر و با اسلام آشناتر بفرما. پروردگارا ! رحمت و برکت و فضل خود را بر این مردم عزیز نازل کن. پروردگارا ! در این سالى که بارندگى در این منطقه و در بعضى از مناطق دیگر کشور کمتر از گذشته بوده است، خودت با لطف خود و فضل خود، با انواع تفضلات خود، این کمبود را جبران بفرما. پروردگارا ! جوانان این مردم را حفظ کن؛ آنها را عاقبتبخیر کن؛ آنها را هدایت بفرما. پروردگارا ! آیندهى این جوانان را، آیندهاى سراسر درخشندگى و افتخار براى خودشان و براى این کشور قرار بده، روح مطهر شهیدان را با اولیائت محشور کن، روح مطهر امام شهیدان را با اولیائت محشور کن. پروردگارا ! ما را هم به شهیدان عزیزمان ملحق بگردان، قلب مقدس ولىعصر را از ما راضى و خشنود کن.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته





بازدید امروز: 8 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 180203
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ